CO TO JEST SYSTEM MONITOROWANIA CIŚNIENIA W OPONACH (TPMS)?
TPMS (Tire Pressure Monitoring System), System Monitorowania Ciśnienia w Oponach, to elektroniczny system do monitorowania ciśnienia powietrza wewnątrz opony.
Dlaczego TPMS jest konieczny?
Aby pomóc kierowcom docenić znaczenie bezpieczeństwa i utrzymania ciśnienia w oponach, Kongres uchwalił ustawę TREAD Act, która wymaga, aby większość pojazdów wyprodukowanych w latach 2006-07 i WSZYSTKICH wyprodukowanych później była wyposażona w system TPMS.
Jak działa TPMS?
Aby pomóc Ci w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących TPMS, ważne jest, abyś wiedział jak działa każdy system - Pośredni i Pośredni. Direct wykorzystuje czujnik umieszczony w zespole opon, który przekazuje dane do systemu komputerowego pojazdu. Mierzy on ciśnienie w oponach i powiadamia kierowcę, gdy ciśnienie spadnie o co najmniej 25% poniżej zalecanego przez producenta poziomu. System TPMS Indirect wykorzystuje układ przeciwblokujący (ABS) do pomiaru ciśnienia w oponach poprzez pomiar różnicy w średnicy każdej opony. Nasi specjaliści z działu Firestone Complete Auto Care mogą powiedzieć, z jakiego systemu korzysta Twój pojazd.
Jakie są korzyści z TPMS?
System TPMS powiadomi Cię, gdy ciśnienie w oponach Twojego pojazdu będzie niskie lub gdy będzie on pracował bez powietrza. Pomagając w utrzymaniu właściwego ciśnienia w oponach, system TPMS może zwiększyć bezpieczeństwo na drodze poprzez poprawę prowadzenia pojazdu, zmniejszenie zużycia opon, skrócenie drogi hamowania i poprawę oszczędności paliwa.
Czy Twój pojazd jest wyposażony w system TPMS?
Twój pojazd jest wyposażony w system TPMS, jeśli na desce rozdzielczej pojawi się kontrolka ostrzegawcza "niskie ciśnienie w oponach" po przekręceniu kluczyka do pozycji "włączony".
Jak mogą pomóc nasi technicy?
Jeśli zapali się lampka ostrzegawcza TPMS w Twoim samochodzie, pojawi się problem z ciśnieniem w oponach.
Zatrzymaj się w Firestone Complete Auto Care, a nasi technicy zajmą się Twoimi potrzebami. Sprawdzą oni ciśnienie w oponach Twojego pojazdu i przeprowadzą test systemu na wszystkich czujnikach opon, aby zdiagnozować problem. Gdy nasi technicy zajmą się potrzebami związanymi z oponami pojazdu, zaproponują odpowiednią konserwację, która przywróci Cię na drogę.
Dlaczego konserwacja opon za pomocą bezpośredniego systemu TPMS kosztuje więcej?
Opony wyposażone w bezpośredni system TPMS kosztują nieco więcej niż opony niewyposażone, ponieważ ich właściwa pielęgnacja wymaga dodatkowych części i pracy. Zestaw do serwisowania zaworów, w skład którego wchodzi rdzeń zaworu, kapturek, nakrętka i o-ring (uszczelka), musi być zawsze wymieniany, gdy opona jest demontowana w celu przeprowadzenia serwisu lub wymiany. W większości pojazdów zestaw serwisowy kosztuje 5- 10 USD za koło. Do sprawdzenia i zresetowania systemu czujników potrzebne jest również specjalne narzędzie TPMS i dodatkowy czas. W przypadku konieczności wymiany czujników ciśnienia,
koszt waha się od 50 do 250 dolarów każdy, w zależności od typu pojazdu.
Zobacz
Jak działają wyważarki do kół?
Wyważarki do kół samochodowych i motocyklowych to niezwykle istotne urządzenia, dzięki którym...
Wyważanie opon – co to jest, rodzaje, jak...
Praktycznie każdy kierowca co jakiś czas ma problemy z nieprawidłowym wyważeniem kół w...
Top 5 felg na rynku wtórnym
Omówienie jakości felgi może być trudną sprawą, ponieważ różne felgi są budowane do...
Komentarze (0)