Top 5 felg na rynku wtórnym
Omówienie jakości felgi może być trudną sprawą, ponieważ różne felgi są budowane do różnych celów, czy to dla wydajności, wyglądu czy ogólnej wytrzymałości. Jako specjalista ds. napraw większość czasu spędzam na myśleniu o wytrzymałości, tj. odporności na zginanie i inne formy uszkodzeń.
Większość felg jest wykonana ze stopu aluminium i niklu; mniej niklu sprawia, że felga jest lekka i zwinna, ale łatwiej się wygina w przypadku wybojeń lub innych zagrożeń. Więcej niklu powoduje, że felga jest cięższa i mocniejsza, co powoduje, że nie wygina się łatwo, ale często jest krucha i pęka pod wpływem uderzeń, co powoduje, że wyginają się tylko bardziej miękkie koła. Najlepsze obręcze znajdują się w środku pola pomiędzy tymi dwoma skrajnościami.
Podczas gdy ja mam wielu klientów, którzy wybierają felgi przede wszystkim ze względu na ich wydajność, rozmiar czy nawet "bling", większość moich klientów to zwykli jeźdźcy, którzy chcą mieć dobre, trwałe felgi, które nie kosztują ich dużo pieniędzy, aby pozostać prosto i wyglądać dobrze. Jedną z moich najlepszych miar wytrzymałości jest to, jak często widzę konkretną obręcz do naprawy. Oto lista felg, które przynajmniej często widuję, a następnie trzech producentów felg, których zdecydowanie należy unikać.
5. Ronal
Felgi Ronale powinny słusznie być numerem jeden na tej liście. Od lat rekomendujemy Ronal jako najlepszą alternatywę na rynku wtórnym dla naszych klientów z bardziej miękkimi lub kruchymi felgami, ponieważ Ronal tworzy jedne z najtwardszych felg, jakie kiedykolwiek widziałem. Niektóre ronali były nawet wykonane ze stopu tytanu zamiast z aluminium. Prawie nigdy nie musiałem naprawiać żadnej z felg Ronala, ale niestety Ronal przestał sprzedawać felgi w USA kilka lat temu. Jeśli można znaleźć lub jakoś dostać używany zestaw w Europie, nie mogę ich naprawdę polecić.
4. Konig
on Enkei po prostu robi z Koniga dobrze wyglądające, bezsensowne felgi, które są zaprojektowane tak, aby dobrze znosić uderzenia. Konig jest niemiecką firmą, która zajmowała się głównie felgami do niemieckich samochodów, ale teraz produkuje akcesoria do większości samochodów.
3. Enkei
Enkei jest jednym z najbardziej szanowanych producentów kół w Japonii nie bez powodu - po prostu robią dobre koła. Felgi Enkei na ogół wyglądają świetnie, ale nie są błyskotliwe, a ich subtelna konstrukcja zawiera wiele funkcji, które nazywamy technologią antyuderzeniową. Enkei, na przykład, produkuje szprychy, które są równo lub prawie równo z powierzchnią koła, co zapobiega zniszczeniu obręczy przez uderzenie poprzez złożenie obręczy zewnętrznej o szprychę. Enkei ma zwykle więcej wyposażenia dla samochodów japońskich, ale wiele amerykańskich i niemieckich samochodów może teraz korzystać z ich kół.
2. American Racing
Wyścigi amerykańskie mają długą i historyczną historię jako uosobienie kół "muscle car". Są agresywnie amerykańskie w stylu i wytrzymałości i zazwyczaj dają świetny występ. Wiele amerykańskich felg wyścigowych jest wykonanych z kutych pod ciśnieniem stopów aluminium, które są znacznie mocniejsze i lżejsze od felg z lekkich stopów i prawie nigdy nie pękają.
1. BBS
Ponieważ Ronal był w Ameryce głównie poza zasięgiem wzroku, BBS przyjmuje koronę jako mój ulubiony producent rowerów. BBS od dawna współpracuje z BMW, Mercedesem, Porsche i Volkswagenem. W rzeczywistości, większość standardowych felg OE w niemieckich samochodach wyczynowych jest produkowana przez BBS dla producenta. To, co sprawia, że BBS są świetne, to ich zdolność do osiągania pozornie niemożliwych - bardzo lekkich, bardzo mocnych felg, które są niesamowicie mocne i wyglądają świetnie. Wynika to ze specjalnego procesu odlewania "przeciwciśnieniowego", który łączy w sobie wiele zalet odlewów i stopów kutych ciśnieniowo.
3 felgi, których należy za wszelką cenę unikać
1. Mille Miglia
Mille Miglia jest teraz łaskawie wycofany z biznesu, ale jest wiele używanych zestawów. Unikaj ich - nazywamy je "Milli Vanillias", bo tylko udają felgi. Mille Miglias to zdecydowanie najbardziej miękkie felgi, jakie kiedykolwiek widziałem, i wyginają się, jeśli spojrzeć na nie w niewłaściwy sposób.
2. edycja sportowa
Na drugim miejscu w dziale "niewiarygodnie miękkie felgi" znajduje się marka Sport Edition, która jest nadal sprzedawana przez Tire Rack i innych dealerów. Edycja Sportowa to dość niedrogie i umiarkowanie dobrze wyglądające koła, ale widzę zestaw tych kół prawie co tydzień, w większości wygięte na wszystkich czterech felgach.
3. Maya
Felgi Mayi są nie tylko bardzo miękkie, ale zazwyczaj mają zakrzywioną obręcz zewnętrzną, która wystaje poza szprychy. Ta zewnętrzna krawędź jest znana z pęknięć nawet przy umiarkowanym uderzeniu, a pęknięcie w przedniej części obręczy jest zazwyczaj śmiertelne. Generalnie mówimy naszym klientom, że jeśli muszą kupić felgi Mayi, powinni naprawdę kupić pięć, aby mieć zapasową część na wypadek, gdyby jedna z nich uległa zniszczeniu.
Zobacz
Jak działają wyważarki do kół?
Wyważarki do kół samochodowych i motocyklowych to niezwykle istotne urządzenia, dzięki którym...
Wyważanie opon – co to jest, rodzaje, jak...
Praktycznie każdy kierowca co jakiś czas ma problemy z nieprawidłowym wyważeniem kół w...
CO TO JEST SYSTEM MONITOROWANIA CIŚNIENIA W...
TPMS (Tire Pressure Monitoring System), System Monitorowania Ciśnienia w Oponach, to...
Komentarze (0)