Polecamy

Jeździć starym samochodem czy kupić nowy - co jest lepsze?

Glinka Detailingowa

Samochody

Mazda 3 sedan 2020

Niewiele małych samochodów zachowuje równowagę pomiędzy oszczędnością, praktycznością i werwą, jak w przypadku Mazdy 3 2020. Kompaktowa Mazda jest oferowana w konfiguracji sedanowej i hatchback, wyposażonych w oszczędne silniki typu inline-4, które można łączyć z automatyczną i ręczną skrzynią biegów oraz napędem na przednie lub wszystkie koła. Mazda 3 to najlepsza propozycja, aby zwabić nabywców, którzy nie sprzedają się w całości na crossoverach i SUV-ach. 

Nagradzamy najnowszą Mazdę 3 za jej dobry wygląd i wszechstronne połączenie użyteczności i osiągów, choć przyznajemy, że jej interfejs informacyjno-rozrywkowy wymaga gruntownej modernizacji. W naszej skali, Mazda 3 2020 zdobywa 6,8 punktu na 10. 

Mazda 3 sedan jest dostępna w wersji podstawowej, z poziomami trymu Select, Preferowane i Premium; hatchback nie oferuje modelu Select. W tym roku pełny pakiet technologii zapobiegających kolizjom, wcześniej standardowych w trymerach Select i powyżej, jest dostępny na każdym kroku drogi. 

2,5-litrowy inline-4 o mocy 186 KM jest niezwykle mocny jak na kompaktowy samochód i wyznacza scenę dla linii z aspiracyjnymi zamiarami. Mazda 3 oferuje cechy jezdne i właściwości jezdne najdroższego samochodu w połączeniu z cechami niedostępnymi w większości samochodów kompaktowych i atmosferą wnętrza, która jest najlepsza w przypadku luksusowych samochodów klasy podstawowej. Liniowe, przewidywalne prowadzenie nie jest tak przyjemne jak dawniej, ale Mazda 3 charakteryzuje się dojrzałym stylem jazdy i wyrafinowaną stylistyką. Napęd na wszystkie koła kosztuje 1400 USD, ale nie jest dostępny w podstawowym sedanie. 6-biegowa, automatyczna skrzynia biegów jest standardowym wyposażeniem każdego trymera, z wyjątkiem modelu Premium hatchback, w którym 6-biegowa manualna skrzynia biegów dostarcza mocy do przednich kół. Oszczędność paliwa nie jest dużą zaletą, chociaż 30 mpg w połączeniu z automatyczną skrzynią w większości konfiguracji jest dość skromna. 

Wewnątrz trójka ma stylową, nisko zawieszoną deskę rozdzielczą i wygodne, dobrze wyprofilowane fotele z przodu. Jeźdźcy na tylnych siedzeniach znajdą tu tylko przeciętną przestrzeń, a nawet hatchback nie jest szczególnie użyteczny. Standardowy 8,8-calowy ekran jest jasny, a kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto jest standardem we wszystkich modelach oprócz modeli bazowych. Mazda rezygnuje z ekranu dotykowego na rzecz nieporęcznego, centralnego pokrętła montowanego na konsoli, które umożliwia przełączanie się pomiędzy intensywnym systemem menu. 

Podstawowy model Mazdy nie jest idealny, ale imponuje na wielu poziomach. Jego cena jest wysoka, a interfejs informacyjno-rozrywkowy to zadanie do wykonania, a stylizacja hatchbacka w najlepszym wypadku polaryzuje. Mimo to, kupujący małe samochody dobrze by zrobił, aby dodać ten kompaktowy samochód zoomy do swoich list zakupów.

Stylizacja

Mazda 3 2020 jest boska jak sedan, ale trochę niezręczna jak hatchback.
Mazda bardzo stara się odróżniać swojego najnowszego sedana od hatchbacka. Proporcje sedana są mądre i czyste, a hatchbacka najlepiej opisać jako dziwnego. Jesteśmy typowymi fanami praktycznych hatchback'ów, ale sedan kiwa głową.

Ogólnie rzecz biorąc, oceniamy tę linię na 7 z 10, z dwoma punktami powyżej średniej za wspaniały wystrój wnętrza.

Z przodu trójka ma szeroką kratę i wąskie reflektory przyklejone do konwencjonalnej sylwetki. Blacha ma miękkie, delikatne kontury, a linia dachu jest niezwykle długa i nadaje samochodowi niemalże średnie proporcje sedanowe. Wzór jest formalny, bez wybrzuszeń, a sam w sobie jest niczym knockout.

Hatchback jest przykuwający uwagę, ale nie ze wszystkich słusznych powodów. Jego przednia część jest wspólna z sedanem. Konstrukcja odchyla się do tyłu, gdzie długi dach nurkuje niezręcznie do tylnej klapy. Sam słupek jest masywny i zwraca niechcianą uwagę z dala od tego, co w innym przypadku jest dobrze wysuszoną konstrukcją.

Jednak to w nim dwa samochody czują się najbardziej harmonijnie. Niska linia papilarna i odpowiednie połączenie jasnych i ciemnych odcieni nadaje samochodowi przestrzenny charakter. Podpowiedzi dotyczące jasnej pracy nie przytłaczają i zamiast tego sugerują droższy samochód. Nawet w przebraniu podstawowym, Mazda 3 2020 przewyższa niektóre luksusowe samochody, które kosztują dwa razy więcej.

Wydajność

Sportowe prowadzenie, zrównoważona jazda i wystarczająco mocny układ napędowy sprawiają, że Mazda 3 a 7 na 10 w 2020 r. to najlepszy wybór.
Mazda 3 2020 jest bardziej wyrafinowana, ale straciła odrobinę radości z jazdy. Oceniamy ją jako 7 na 10 za jej dobre prowadzenie i zrównoważoną jazdę. 

2,5-litrowy inline-4 jest dużym silnikiem w porównaniu z rywalami, a jego moc wynosi 186 koni mechanicznych. Mazda oparła się umieszczeniu w swojej trójce zmniejszonego silnika turbo, dzięki czemu samochód zapewnia liniową moc, choć wymaga ciężkiej stopy, aby uzyskać najlepsze osiągi. Wersje Premium są wyposażone w system wyłączania cylindrów, który pozwala oszczędzać paliwo podczas jazdy po autostradach. 

6-biegowa, automatyczna skrzynia biegów w wersji standardowej, z wyjątkiem wysokowydajnej wersji hatchbacka, bez trudu przechodzi przez biegi i może być przełączana ręcznie po naciśnięciu dźwigni. 

Skrzynia biegów zatrzaskuje się w zębatce lub dwóch na tyle szybko i przewidywalnie, że ograniczona dostępność 6-biegowej instrukcji obsługi nie jest hamulcem dla większości entuzjastów. Ci, którzy zdecydują się na manualną skrzynię biegów, zostaną nagrodzeni precyzją Miata.

Najnowsza Mazda 3 nie ma tak dobrych właściwości rzutowych, jak jej poprzedniczki, chociaż ten dorosły, mały samochód ma spokojne, wyrafinowane wrażenia i nadal może bawić się na krętej drodze. Jego układ kierowniczy jest dobrze wyważony i bardzo precyzyjny. Po wybraniu linii, mały samochód pozostaje posadzony i pewnie trzyma się drogi. Wyjątkowo, tryb sportowy służy tylko do dłuższego utrzymywania biegów. Nie modyfikuje on układu kierowniczego samochodu. Dobrze, że Mazda dostała go na samym początku. 

Podwozie sztywnego podwozia jest połączone ze zgodnym z przepisami zawieszeniem, które pokonuje duże wyboje nawet przy największych dostępnych kołach. Krytycy foteli mogą w zeszłym roku zdeklasować przełączenie samochodu na tylną oś typu twist-beam, ale w rutynowej jeździe konfiguracja zapewnia doskonałą jazdę. Najnowsza trójka może nie radzić sobie tak szybko podczas jazdy testowej, jak jej poprzednicy, ale zachowuje równowagę pomiędzy wygodą a sportem. 

Dodanie napędu na wszystkie koła nie zmienia osobowości samochodu, choć dodaje pewności siebie w stanach zimnych, ponieważ w razie potrzeby można szybko i sprawnie poruszać się do tyłu.

Komfort i jakość

Najwyższej klasy wyposażenie, sportowe miejsce do siedzenia i wygodne fotele sprawiają, że Mazda 3 2020 różni się od samochodów kompaktowych.
Samochody kompaktowe nie powinny być tak komfortowe i dobrze wykończone wewnątrz. Nikt nie powiedział Mazdzie.

Mazda 3 2020 jest proporcjonalna jak mały samochód, ale wyposażona jak większy, droższy. Zdobywa ponadprzeciętne punkty do 7 z 10 za dopasowanie kształtu przednich foteli, jakość wykonania i doskonałą pozycję do jazdy.

Przednie fotele są regulowane ręcznie w listwach podłogowych, a regulacja mocy jest opcjonalna. W większości wersji owinięta skórą wołową kierownica czeka na kierowcę i zapewnia fantastyczną, sportową pozycję siedzącą w samochodzie. Same fotele są dobrze wyprofilowane z dobrym zakresem regulacji.

Przestrzeń na tylne siedzenia jest akceptowalna przez normy dla małych samochodów, ale nic specjalnego, biorąc pod uwagę 107,3-calowy rozstaw osi, a samochód jest stosunkowo łatwy do wsiadania i wysiadania. Hatchbacki są bardziej utylitarne niż sedany, ale nie tak bardzo, jak by się mogło wydawać. Mazda 3 hatchbacki zostały zaprojektowane z myślą o europejskich nabywcach i są o prawie 8 cali krótsze od sedanów, co wyjaśnia, że za tylnymi fotelami znajduje się średnio 20,1 cm przestrzeni ładunkowej. Wersja sedanowa ma jednak tylko 13,1 kostki o pojemności bagażnika.

Materiały wewnętrzne są doskonałe w stosunku do ceny, z niskopołyskowymi powierzchniami pokrywającymi drzwi, deskę rozdzielczą i konsolę. Matowe srebrne wykończenia mają również elegancki wygląd. Chcielibyśmy jednak, aby we wnętrzu było więcej odcieni niż oferowanych przez Mazdę - prawie białego i całkowicie czarnego.

Bezpieczeństwo

Mazda 3 2020 spisała się dobrze w testach zderzeniowych i w tym roku wszystkie jej wersje są wyposażone w technologię antykolizyjną.
W 2020 r. Mazda 3 jest standardowo wyposażona w szeroki wachlarz funkcji antykolizyjnych. Wszystkie wersje są teraz standardowo wyposażone w opcjonalny pakiet funkcji wykorzystujących kamery, w tym automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, aktywne sterowanie pasem ruchu, monitory martwego pola i tylne czujniki ruchu krzyżowego. Tempomat adaptacyjny jest również standardowym wyposażeniem dodatkowym na całej linii.

Pełne uzupełnienie pasywnych funkcji bezpieczeństwa, w tym poduszki powietrzne na kolana, kontrola stabilności i hamulce przeciwblokujące, jest taryfą standardową. Wyświetlacz na górnej części trymera Mazdy 3 Premium znajduje się na górnej części trymera. 

Linia zdobywa nagrodę IIHS Top Safety Pick dzięki punktacji "Good" w każdym oprzyrządowaniu do testów zderzeniowych. Światła przednie ocenione jako "Akceptowalne" nie pozwalają na uzyskanie oznaczenia Top Safety Pick+.

Cechy charakterystyczne

Mazda 3 2020 oferuje dobre właściwości, tak jak powinna, za cenę, która jest kleszczem lub dwoma powyżej normy dla samochodów kompaktowych.
Mazda Mazda 3 2020 nie jest okazyjnym, małym samochodem, ale nie ma na to ochoty.

Oceniamy go na 7 z 10 ze względu na jego dobre cechy standardowe i zaskakujące opcje. Najnowsza wersja oprogramowania informacyjno-rozrywkowego producenta nie obraża się tak bardzo jak jego poprzednik, choć większość rywali dostarcza lepsze konfiguracje. 

W tym roku Mazda 3 startuje za około 22 400 USD, czyli o 500 USD mniej niż w zeszłym roku, dzięki bardziej standardowym elementom wykończenia podstawy. Wyposażenie dodatkowe obejmuje tapicerkę materiałową, elektryczne szyby i zamki, aktywne wyposażenie bezpieczeństwa zgodne z wymaganiami większości konkurentów oraz wyświetlacz o przekątnej 8,8 cala. Chociaż cena jest odpowiednia, pominęlibyśmy tę listwę na korzyść Mazdy 3 Select za 23 620 USD, która dodaje kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto, skórzaną tapicerkę syntetyczną, dwustrefową automatyczną klimatyzację, zapłon bez kluczyka i 18-calowe koła. To sporo jak na zestaw za 1200 dolarów. Dodaj jeszcze $1,400 za napęd na wszystkie koła.

Gospodarka paliwowa

Mazda 3 2020 zapewnia tak samo niskie zużycie paliwa.
Mazda 3 2020 nie jest najbardziej ekologicznym samochodem kompaktowym. Szacuje się, że w konfiguracji z sedanem i hatchbackiem, z napędem na przednie koła, oszczędność paliwa wynosi nawet 30 mpg, ale wielu konkurentów zużywa jeszcze mniej paliwa.

Ogólnie rzecz biorąc, zakres 2020 3 oceniamy na 5 z 10 pod względem efektywności paliwowej.

Samochody z napędem na przednie koła z dostępną automatyczną skrzynią biegów są najbardziej oszczędne z całej gamy przy 27 mpg miasta, 36 autostradach, 30 połączonych, choć modele z większymi kołami i mniej aerodynamicznymi hatchbackami 26/35/30 mpg.

Trzymaj się ręcznej skrzyni biegów, a 3 wypije trochę więcej paliwa, w ilości 25/35/29 mpg.

Wersje z napędem na wszystkie koła są cięższe i zużywają 25/33/28 mpg w postaci sedanów oraz 24/32/27 mpg jako hatchbacki.

Mazda 3 jeździ na zwykłym paliwie bezołowiowym. 

Zobacz

Jaki uchwyt do samochodu wybrać?

Smartfon w samochodzie wykorzystać można jako nawigację czy urządzenie do odtwarzania...

Czy elektryczne samochody to nasza przyszłość?

Wzrost własności samochodów w Ameryce dostarczył mieszankę błogosławieństw i szkód dla...

Przyszłość technologii motoryzacyjnej i...

W ciągu jednego stulecia wprowadzenie samochodu wywołało ogromne zmiany w kulturze...