Polecamy

Jeden środek, wiele zastosowań. Quick detailer w autodetailingu

Ostateczny przewodnik po kosmetykach samochodowych

Samochody

Ford Explorer 2020 - ocena

Ford Explorer 2020 to coś więcej niż tylko ewolucja rodzinnego szablonu Explorer'a do zastosowań zewnętrznych; po pierwszym poważnym przeprojektowaniu tego mainstreamowego, średniej wielkości rodzinnego SUV'a w ciągu dziewięciu lat modelowania, jest on oparty na zupełnie innym planie gry.

Co jest innego? Prawie wszystko, oprócz kilku znajomych wskazówek projektowych. Dzięki Explorerowi 2020 Ford wyprodukował pojazd, który jest lepszy pod każdym względem od poprzedniego modelu.

Atrakcyjny wygląd Explorera, jego doskonałe właściwości jezdne i prowadzenie oraz dobrze przemyślane wnętrze - wszystko to składa się na ocenę tego modelu w skali 6.8 - jest to liczba, która prawdopodobnie ulegnie zmianie, gdy dostępne będą oficjalne dane z testów zderzeniowych.

Explorer 2020 został zbudowany na świeżej platformie z napędem na tylne koła, która umożliwia spadek masy o 200 funtów w formie podstawy w porównaniu z rokiem ubiegłym. Nowa generacja silników turbo-4 i V-6 zapewnia moc dla większości linii, z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów dla wszystkich. Wysokowydajny model ST dostaje wersję turbo V-6 z korbką, która daje 400 KM mocy.

Napęd na cztery koła i system jazdy wielomodułowej z trybem off-road i trybem holowania są oferowane na większości linii. Po raz pierwszy można wybrać hybrydową wersję Explorera. Hybrydowy model jest odpowiedni, ponieważ hybryda ogranicza się do ograniczonych trymerów w 44-konnym silniku na wejściu przekładni plus 3,3-litrowy non-turbo V-6.

Jazda Explorera jest miękka i wygodna, a twardość podłoża zapewnia mu dość dobre prowadzenie. Cicha kabina i dobre miejsca siedzące w pierwszych dwóch rzędach sprawiają, że jest to spokojne miejsce dla czterech lub pięciu osób, niezależnie od tego, czy dostaniesz wersję z ławką, czy z fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie. Trzeci rząd to jednak inna historia; trudno się do niego dostać i, w porównaniu z większością innych modeli w tej klasie, jest zbyt nisko i ciasno, aby było wygodnie. Ale trzeci rząd łatwo się składa - w niektórych modelach z napędem - a podłoga ładunkowa jest płaska, co pozwala na zakupy w dużych pudłach lub w budynkach.

Wersje Base i XLT eksploratora 2020 Explorer mają wysoką wartość; model podstawowy o wartości 33 860 USD zawiera bramkę zasilania, reflektory LED, 8,0-calowy system informacyjno-rozrywkowy z technologią Apple CarPlay i kompatybilnością z systemem Android Auto oraz funkcje bezpieczeństwa, w tym automatyczne hamowanie awaryjne. Modele XLT i Limited rozszerzają zakres funkcji, a najwyższej klasy Platynowy i sportowy wariant ST otrzymują turbo V-6.

Ford Explorer 2020 to przyjemnie wyglądający pojazd o spójnej konstrukcji w środku i na zewnątrz. Wygląda trochę bardziej jak samochód w środku, a trochę mniej jak samochód w rozmiarze plus na zewnątrz.

Explorer 2020 Explorer 7 na 10 przyznawany jest za przyjemne proporcje na zewnątrz oraz dobrze skoordynowany projekt kabiny z bardziej charakterystycznym wykończeniem niż typowe dla dzisiejszych trzyrzędowych wagonów rodzinnych. (Dowiedz się więcej o tym, jak oceniamy wagony.)

Na zewnątrz, jeśli Ford zrobił tu błąd, to jest to, że nowy Odkrywca na pierwszy rzut oka wygląda trochę za bardzo jak jego poprzednik.

Jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że jedna z cech charakterystycznych Odkrywcy, jego grube filary boczne, które nachylają się do przodu tuż za drugim rzędem siedzeń, przenosi się na to pokolenie. Jest to raczej punkt centralny, gdy widzisz model po raz pierwszy.

Po dłuższym zastanowieniu się nad szczegółami, odkrywca ma inne proporcje - z pewnością jest mniej żarówkowy niż poprzedni odkrywca i wielu trójrzędowych rywali, a przy tym wygląda na bardziej upartego i cyzelowanego. W zależności od tego, co widzisz w pobliżu Explorera, profil z boku może wyglądać tak samo jak wysoki bokserski wagon sportowy, jak obniżona, zmniejszona wersja Expedition, jeszcze większy SUV Forda.

Explorer 2020 ma mniej więcej taką samą długość i szerokość oraz prześwit jak jego poprzednik, a jego całkowita wysokość jest mniejsza o niecały cal. Jednak jego rozstaw osi jest dłuższy o 7 cali od poprzedniego Explorera.

Wewnątrz Explorera znajduje się bardziej samochodowy kształt deski rozdzielczej i wykończenia drzwi. Zniknęła bardziej pionowa orientacja poprzedniej deski rozdzielczej i środkowego stosu w Explorerze, a kreska rozdzielcza Explorera 2020 jako całość jest niższa i ma bardziej warstwową strukturę. Ekrany zostały przesunięte wyżej, bliżej linii wzroku, a na ich obrzeżach znajdują się kratki wentylacyjne.

Warstwowy wygląd sam w sobie jest miękki, krzywiznowy i niuansowany, z zestawem twardych przycisków do nagłośnienia i funkcji klimatycznych, plus wykończenia, które owijają się na zewnątrz, tworząc belkę, która w niektórych wersjach pokazuje pewne charakterystyczne wykończenia.

Linia 2020 Ford Explorer składa się z modeli podstawowych (Explorer), XLT, Limited, Limited Hybrid, Platinum i ST. Większość Explorerów będzie wyposażona w podstawowy 2,3-litrowy turbo-4 o mocy 300 KM i momencie obrotowym 310 lb-ft. Wersje Limited Hybrid osiągają moment obrotowy 3,3 litra V-6 w wersji wolnossącej (bez turbo), jako część modułowej, 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów, co daje 318 połączonych mocy i 322 lb-ft. Wersje platynowe otrzymują 3,0-litrową turbodoładowaną skrzynię V-6 o mocy 365 KM i 380 lb-ft.

Ford Explorer 2020 oceniamy na 7 z 10 punktów w testach wydajności za doskonałą jazdę i prowadzenie oraz wszechstronny zestaw możliwości, w tym holowanie i jazdę w terenie.

Z dwóch niehybrydowych silników naszym wyborem jest prawdopodobnie bazowy turbo-4, który zapewnia lżejsze, bardziej zwinne czucie, a przy prędkości miejskiej równie mocne uderzenie. Tylko przy większych prędkościach na autostradzie (i bardzo pełnym obciążeniu, jak byśmy założyli) turbo V-6 usprawiedliwia się.

Oba silniki niehybrydowe są wyposażone w system stop/start, który wyłącza silnik przy światłach stop i uruchamia go ponownie po zdjęciu pedału hamulca. Wszystkie modele z tej linii zawierają zestaw trybów jazdy - Normalny, Sportowy, Trailowy, Śliski, Tow/Haul i Eco. Tryby Snow i Sand są dodane w wersjach z napędem na cztery koła.

Ogólna sterowność systemu Hybrid była czasami rozczarowująca, z jego problemami najbardziej zauważalnymi jako dreszcze i niezdecydowanie w zakresie 15 do 40 mph, podczas delikatnego toczenia się i opuszczania gazu. Inżynierowie Forda powiedzieli nam, że przy konwencjonalnym przemienniku momentu obrotowego i silniku jest on skalibrowany tak, aby nie narażać się na wstrząsy podczas holowania lub jazdy terenowej. Jednym z nieoczekiwanych bonusów jest fakt, że Hybryda jest najsilniejszym modelem z całej linii (pod względem reakcji na przyspieszenie) przy niższych prędkościach w mieście, gdzie e-motor wykonuje swoją najlepszą pracę. Ten hybrydowy system będzie jeździł sam na energii elektrycznej do około 50 mph, ale trzeba jeździć nim bardzo delikatnie, aby go znaleźć. Ford nie wydał jeszcze numerów przyspieszeń dla serii Explorera, ale na podstawie przeprowadzonych już testów z policyjną wersją Explorera z Police Interceptor, najlepiej działający ST powinien z łatwością osiągnąć prędkość 60 mph w mniej niż 6 sekund.

Modele z serii Explorer ST mają większą moc od 3,0-litrowego turbo o mocy 400 KM i 415 lb-ft, a także mocniejsze zawieszenie. Posiadają one również system, który w symulowany sportowy dźwięk silnika wprowadza do kabiny.

W porównaniu z poprzednią generacją Explorera i innymi przestronnymi trzy-rzędowymi rodzinnymi SUV-ami, nowy Explorer charakteryzuje się wspaniałą jazdą, a jego ruchy jezdne są ładnie zapięte na guziki. Deska jest miękka i wyciszona, a jej twardość ujawnia się, gdy mocniej pchasz się w zakręt lub przejście, albo gdy szybko przebijasz się przez duże niebo lub wyboje. Ta generacja Explorera ma również mniej mniejszych ruchów niż inne trzyrzędowe SUV-y - być może jest to produkt o 7-calowym, dłuższym rozstawie osi w porównaniu z zeszłorocznym modelem. Rezultatem jest również mniejsza skala bobbingu i wiązania.

Na drodze Explorer zachowuje się jak dolny wózek sportowy i jest teraz najlepszym, lub prawie najlepszym w swojej klasie, do prowadzenia z ruchami nadwozia, które nie są zakłócane przez ciasne esencje lub szybkie zmiany pasa ruchu. Hamulce są uspokajające, a gwałtowne hamowanie wiąże się z mniejszą dramatycznością, która może być oczekiwaną częścią doświadczenia w dużych trójrzędowych zwrotnicach.

Warto zauważyć, że Ford Explorer Hybrid nie poświęca wiele uwagi zdolnościom terenowym ani możliwościom holowania w porównaniu z innymi wersjami. Prześwit pozostaje taki sam, a Hybryda jest oceniana na 5000 funtów w przypadku holowania, w porównaniu do 5300 funtów w przypadku turbo-4 i 5600 funtów w przypadku turbo V-6.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Jakie auto do leasingu wybrać?

Leasing to popularna forma finansowania zakupu auta w Polsce. Dzięki temu rozwiązaniu, wielu...

Najbardziej przestronne nowe samochody w nadwoziu...

Samochody kombi są popularnym wyborem, niezależnie od najnowszych trendów i mody na nowe i...

Co zrobić w przypadku zaniżonego odszkodowania...

Zaniżone odszkodowanie z OC zyskuje niemalże masowy charakter. Coraz częściej i głośniej się...