Polecamy

8 SPOSOBÓW NA USUNIĘCIE SIERŚCI ZWIERZĘCEJ Z SAMOCHODU

Po co i jak glinkować karoserię?

Car tuning

Jak usunąć nagromadzony na wlotach węgiel?

Dlaczego tak się dzieje w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa? Zdarza się to, gdy silnik jest zimny i płonie nieefektywnie lub gdy jest wyłączony. Olej i cząstki stałe w silniku są, ze względu na zanieczyszczenie i kontrolę emisji, wrzucane do wlotu, gdzie są spalane w silniku. Cząsteczki te przyczepiają się do zaworów wlotowych i bez przepływającego nad nimi paliwa ulegają stwardnieniu i gromadzą się. Przed bezpośrednim wtryskiem paliwa dodano paliwo, ponieważ powietrze spotykało się z zaworami, a paliwo to skutecznie oczyszczało zawory.

Silniki grupy VAG i silniki BMW wydają się być najgorsze w tym problemie, a GM i Ford są znacznie lepsze. Silniki o dużej pojemności są znacznie gorsze od mniejszych jednostek turbo. Nowsze silniki z bezpośrednim wtryskiem mają mniejszy problem z gromadzeniem się węgla, ale jeśli paliwo nie jest rozpylane na zaworach dolotowych, problem ten jest nadal obecny. Dlaczego więc stosujemy bezpośredni wtrysk paliwa, skoro jest to taki problem? Pozwala to na pracę silnika przy znacznie wyższym współczynniku sprężania, co jest dobre dla wydajności i mocy. Rozpylając paliwo do sprężonego powietrza w cylindrach w ostatniej chwili nie ma ryzyka detonacji lub przedwczesnego zapłonu. Układy paliwowe z bezpośrednim wtryskiem muszą pracować przy znacznie wyższym współczynniku sprężania. Jak usunąć nagromadzony węgiel. Trasa "zrób to sam" Używanie środka czyszczącego w aerozolu nie jest doskonałym rezultatem, ale znacznie poprawia emisję dwutlenku węgla, a przy powtarzających się aplikacjach może pomóc w jego usunięciu.

Oto kilka ogólnych uwag. Zimne silniki często przekierowują drogę wlotową do cylindra inną drogą, więc użycie sprayu, gdy jest zimno, pomoże poprawić problemy z uruchomieniem na zimno lub złą pracę spowodowaną nagromadzeniem się węgla. Nie należy rozpylać środka czyszczącego na czujnik przepływu powietrza, większość produktów radzi rozpylać pomiędzy czujnikiem powietrza a blokiem silnika.

Rozpylając go do gorącego silnika, ominiemy nagromadzony węgiel, który wpływa na zimny silnik, ale i tak pomoże. Pozwólmy mieszaninie wsiąknąć w węgiel i zjedzmy go. Większość ludzi oczekuje, że 10 minut aplikacji zadziała, a następnie weźmie samochód na długą jazdę. W przypadku większości produktów należy rozpylić go w krótkich seriach i przy niskich obrotach, następnie wyłączyć silnik i pozostawić na co najmniej 1 godzinę, a następnie nałożyć ponownie i powtórzyć. Po tym czasie należy wziąć samochód na dłuższą metę, aby usunąć wszystkie zabrudzenia usunięte w tym procesie. Co kilka tygodni używaj sprayu typu "zrób to sam", aby wyprzedzić nagromadzenie się węgla, a następnie aplikuj go regularnie. Dla niektórych będzie to oznaczało coroczne stosowanie, dla innych może być mniej lub bardziej częste.

Gdzie rozpylać. Najłatwiejszą drogą jest zazwyczaj usunięcie filtra powietrza i rozpylenie go do strumienia wlotowego, ale zauważamy, że większość produktów nie zaleca rozpylania na czujniku przepływu powietrza. Jeśli samochód ma turbosprężarkę i intercooler, to ten spray przejdzie przez wszystkie te elementy i może po prostu skondensować się i usiąść w rurach wlotowych. Aplikacja na wyższe obroty może pomóc zmniejszyć to ryzyko, ale idealnie byłoby, gdybyś rozpylał preparat jak najbliżej głowicy silnika. Usunięcie przewodu lub poluzowanie obudowy strumienia powietrza pomoże zbliżyć się do miejsca, do którego ma trafić ten spray. Ponieważ każdy silnik jest inny, trudno jest sformułować jedną rekomendację, ale należy postępować zgodnie ze wskazówkami producenta i dla konkretnego silnika. Ostrożnie, jeśli dostaniesz zbyt dużo płynu w cylindrze, to w końcu spowodujesz Hydrolock (blokada hydrostatyczna), który może zgiąć tłok i zrujnować silnik. Jeśli więc silnik się zatrzyma, dlatego też zalecamy krótkie serie środków czyszczących i robienie tego przez pewien okres czasu, aby wsiąknąć i zacząć pracować. Trasa profesjonalna Garaże zdejmą wlot i rozpylą cząsteczki ścierne do silnika. Słyszeliśmy o wydmuchiwaniu orzecha włoskiego, w którym fragmenty orzecha uderzają w węgiel i golą go. Orzech włoski jest na tyle miękki, że nie uszkadza żadnych metalowych elementów silnika. Istnieją również cząsteczki chemiczne, które usuwają węgiel, ale całkowicie rozpuszczają się w starannie opracowanym roztworze. Istnieją również profesjonalne spryskiwacze płynów, które trafiają do wlotu pod ściśle kontrolowanym ciśnieniem, co może być bardzo skuteczne w usuwaniu węgla. Kazałem lokalnemu warsztatowi przeprowadzić czyszczenie wlotu BG, co znacznie zmieniło reakcję i moc moich silników.

A co z piaskowaniem? NIE, na pewno nie na głowicy przykręconej do silnika, cząsteczki pozostawione w silniku pogłębiają zużycie wszystkich metalowych elementów, z którymi ma on styczność. Po usunięciu głowicy można ją całkowicie zburzyć i oczyścić, jeśli się to robi, to równie dobrze można doprowadzić do jej spływania i przenoszenia. Jak zapobiegać gromadzeniu się węgla Nowsze konstrukcje silników teraz rozpylać trochę paliwa na wlocie, zwykle gdy silnik jest zimny, najbardziej w potrzebie efekt czyszczenia, a także wymagające bogatszej mieszanki paliwowej do ogrzewania. Nowe konstrukcje silników nagrzewają się również szybciej, a to pomaga ograniczyć problem nagromadzenia się węgla. Rozpylanie paliwa lub metanolu na wlocie może pomóc w czyszczeniu zaworów, ale może to spowodować problemy z zapłonem, przedwczesny zapłon lub detonację, jeśli nie jest odpowiednio kontrolowany i ustawiony. Puszki wyłapujące olej zostały zasugerowane jako skuteczne, ale nie widzieliśmy żadnych dowodów na to, że pomagają one ograniczyć odkładanie się węgla. Czy oczyszczacze wtryskiwaczy usunąć nagromadzony węgiel. W skrócie, nie! Nie jest rozpylany do wlotu, więc nigdy nie skontaktuje się z węgla, który chcesz usunąć. HOWEVER będzie czyścić wtryskiwacze i wewnętrzne elementy silnika, dzięki czemu silnik może pracować wydajniej, a czysty, wydajny silnik ma mniej osadów węglowych, aby martwić się, że sadza brudne.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Jak wybrać wygodny uchwyt magnetyczny do...

Jestem ekspertem ds. artykułów i mam przyjemność przedstawić Ci przewodnik zakupowy dotyczący...

Klucze dynamometryczne - do czego służą i jaki...

Klucze dynamometryczne mogą być używane do dokręcania śrub i nakrętek przy użyciu...

Praca na stanowisku mechanika

Jeśli jesteś zainteresowany karierą w branży motoryzacyjnej, praca jako mechanik może być dla...